fbpx
Ilmainen kuljetus alkaen 49€. Lue käyttöehdot
28 vuoden asiantuntemus hiustenhoitotuotteiden maahantuonnissa
Ammattilaisten hyväksymiä
Search

Verkkokaupan myyntiehdot

1. YLEISTÄ

1.1. Nämä myyntiehdot (jäljempänä: ehdot) koskevat tavaroiden ostamista osoitteesta www.salonshop.fi (jäljempänä: verkkokauppa). Tavaroiden myyjä on Salonshop Baltic AS, juridinen osoite Valgevase 13 Tallinn 10414, rekisteritunnus 10205387, puhelin +372 677 7328 ja sähköpostiosoite info@salonshop.fi (jäljempänä Myyjä). Näillä ehdoilla säännellään yksityishenkilön (jäljempänä Asiakas) ja Myyjän välisiä oikeussuhteita, jotka syntyvät verkkokaupasta tehdystä ostoksesta.

1.2. Asiakas ja Myyjä noudattavat Viron tasavallassa voimassa olevaa lainsäädäntöä tehdessään ostoksia verkkokaupasta.

1.3. Myyjällä on oikeus yksipuolisesti muuttaa ja täydentää ehtoja ja hinnastoa. Ehtojen ja hinnaston muutokset tulevat voimaan siitä hetkestä, kun ne julkaistaan verkkokaupassa. Ennen muutosten voimaantuloa tehtyihin tilauksiin sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa olleita ehtoja.

1.4. Ostamalla tavaroita ja/tai rekisteröitymällä käyttäjäksi verkkokauppaan asiakas vahvistaa, että hän on lukenut nämä ehdot, hyväksyy ne ja sitoutuu noudattamaan niitä.

2. KAUPALLISET JA HINTATIEDOT

2.1. Verkkokaupassa myytävien tavaroiden hinnat ilmoitetaan euroina ja ne sisältävät Viron tasavallassa sovellettavan 20 prosentin arvonlisäveron.

2.2. Asiakkaan valitsemaa toimitustapaa vastaava toimitusmaksu lisätään tavaroiden hintaan tilauksen tekemisen yhteydessä ja se näytetään asiakkaalle tilauksen tekemisen yhteydessä.

2.3. Jos tilauksen kokonaishinta on vähintään 49,00 euroa (sisältäen arvonlisäveron), tuotteiden toimitus on maksuton. Jos tilaus on alle 49,00 euroa, toimitusmaksu Suomeen on 9,90 euroa.

2.4. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa hintoja. Jos hintoja muutetaan, sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa olevaa hintaa.

3. TILAUSTEN TEKEMINEN JA MAKSAMINEN

3.1. Asiakkaan ostoskori luodaan siitä hetkestä alkaen, kun asiakas on klikannut “Lisää ostoskoriin” -painiketta, minkä jälkeen hän voi jatkaa selaamista tai aloittaa tilauksen tekemisen. Ostoskorissa olevia tuotteita on mahdollista lisätä, vaihtaa tai poistaa ennen tilauksen tekemistä ja maksamista.

3.2. Verkkokaupassa esitetyt kuvat ovat havainnollistavia, tavarat voivat todellisuudessa poiketa kuvassa esitetyistä.

3.3. Tilauksen tekemistä varten Asiakkaan on napsautettava “Tee tilaus” -painiketta, jossa Asiakkaan on annettava pyydetyt tiedot, jotta Myyjä voi ottaa yhteyttä Asiakkaaseen ja laatia tarvittaessa laskun.

3.4. Tilauksessa annettujen tietojen tarkkuus ja oikeellisuus on riippuvainen asiakkaan ostamien tavaroiden sujuvasta toimituksesta.

3.5. Kun olet vahvistanut tilauksen klikkaamalla “Maksa” -painiketta, järjestelmä lähettää asiakkaalle laskun, joka voidaan maksaa pankkisiirrolla tai luottokortilla.

3.6. Kauppasopimus katsotaan tehdyksi siitä päivästä alkaen, jona laskussa ilmoitettu summa on maksettu kokonaisuudessaan Myyjän käyttötilille.

3.7. Maksu pankkisiirrolla suoritetaan Montonio-verkkokaupan ulkopuolella turvallisessa ympäristössä. Kun asiakas on valinnut haluamansa pankkisiirron, hänet ohjataan Montonion turvalliseen ympäristöön maksun suorittamista varten. Siellä on esitäytetty maksutoimeksianto, jossa ilmoitetaan maksettava summa (Montonio on merkitty maksun saajaksi). Montonio valtuuttaa maksutapahtuman Asiakkaan pankissa olevan valitun pankkitilin kautta.

3.8. Maksutietoja käsitellään Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) -standardin (PCI DSS) mukaisten tietoturvastandardien mukaisesti, joilla varmistetaan, että asiattomat henkilöt eivät voi siepata tai muuttaa vaihdettuja tietoja.

3.9. Myyjä on henkilötietojen rekisterinpitäjä, joka siirtää maksujen suorittamiseksi tarvittavat henkilötiedot käsittelijälle Montonio Finance UAB. Myyjällä ei ole pääsyä asiakkaan pankkitietoihin.

4. TILAUKSEN TOIMITUS

4.1. Kun myyntisopimus on tullut voimaan, myyjä kokoaa tilauksen ja luovuttaa sen yhtiön logistiikkakumppaneille toimitettavaksi. Myyjän logistiikkakumppanit ovat Itella SmartPOST, Omniva tai DPD.

4.2. Tavarat toimitetaan yleensä 3-5 työpäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaantulopäivästä, ellei asiakkaalle ole ilmoitettu toisin.

4.3. Kun tilaat paketin paikalliseen pakettiautomaattiin, vastaanottajan matkapuhelimeen lähetetään tekstiviesti, jossa on kaikki paketin vastaanottamiseen tarvittavat tiedot. Paketin vastaanottamiseksi on tekstiviestissä ilmoitettu yksilöllinen ovikoodi syötettävä pakettiautomaatin näytölle, jotta asiakas voi vastaanottaa paketin.

4.4. Jos kyseessä on kuriiripalvelu, asiakkaalle ilmoitetaan paketin saapumisesta etukäteen tekstiviestillä matkapuhelimeen tai puhelimitse. Kuriiri luovuttaa tavarat asiakkaalle lähetysluettelon perusteella. Ennen tavaran vastaanottamista ja lähetysluettelon allekirjoittamista Myyjä kehottaa Asiakasta tarkastamaan tavaran pakkauksen. Jos tavarassa on näkyviä vaurioita, Myyjä suosittelee, ettei hän ota tavaraa vastaan. Allekirjoittamalla lähetysluettelon asiakas vahvistaa, että pakkaus oli ehjä toimitushetkellä tai että hän on tyytyväinen pakkauksen kuntoon (tavara ei ole vahingoittunut).

4.5. Jotta tilauksesi voidaan toimittaa viipymättä, on huolehdittava siitä, että tilauslomaketta täytettäessä annetaan totuudenmukaiset, oikeat ja pätevät tiedot.

4.6. Myyjä ei vastaa tavaran toimituksen viivästymisestä, jos tavara on luovutettu logistiikkakumppaneille ajoissa, mutta toimituksen viivästyminen johtuu Myyjästä riippumattomista tai ennakoitavissa olevista olosuhteista.

5. PERUUTTAMISOIKEUS

5.1. Tilauksen vastaanottamisen jälkeen asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupassa tehty sopimus ilman perusteluja 14 päivän kuluessa. 2. LOA:n 53 §:n 4 momentin mukaisesti Asiakkaalla ei ole peruuttamisoikeutta sellaisten tavaroiden osalta, joita ei voida palauttaa niiden luonteen vuoksi.
Palauttaakseen tavarat Asiakkaan on tehtävä tavaran ostosta peruuttamisilmoitus, jonka lomake löytyy täältä, ja lähetettävä se sähköpostiosoitteeseen info@salonshop.ee viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.

5.2. Jos palautettavan kohteen kunto huononee, Asiakas on vastuussa kohteen arvonalennuksesta vain, jos Asiakas on käyttänyt kohdetta muulla tavoin kuin sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi tarpeellisella tavalla. Asiakas saa käsitellä ja käyttää tavaraa tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi vain siten kuin hänellä tavallisesti olisi oikeus tehdä fyysisessä liikkeessä tavaran testaamiseksi. 14 päivän peruuttamisoikeus ei koske tavaroita, joita ei luonteensa vuoksi voi palauttaa (esim. avoimesti pakatut hiustenhoitotuotteet, hajuvedet, hygieniatuotteet).

5.3. Palauttaakseen tavarat asiakkaan on lähetettävä vapaamuotoinen peruuttamispyyntö sähköpostiosoitteeseen info@salonshop.ee viimeistään 14 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta.

5.4. Asiakas vastaa tavaran palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista, paitsi jos palautuksen syynä on se, että palautettava tavara ei vastaa sitä, mitä tilattiin (esim. väärä tai viallinen tavara).

5.5. Asiakkaan on palautettava tavarat 14 päivän kuluessa hakemuksen jättämisestä tai esitettävä todiste siitä, että hän on luovuttanut tavarat rahdinkuljettajalle edellä mainitun ajan kuluessa.

5.6. Myyjän on palautettavan tavaran saatuaan palautettava ostajalle ilman aiheetonta viivytystä, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta, kaikki ostajalta sopimuksen perusteella saamansa maksut. Verkkokauppa voi kieltäytyä maksamasta palautuksia ennen kuin se on vastaanottanut sopimuksen kohteena olevat tavarat tai ennen kuin ostaja on todistanut palauttaneensa tavarat, sen mukaan, kumpi ajankohta on aikaisempi.

5.7. Myyjällä on oikeus peruuttaa myyntitapahtuma ja vaatia asiakkaalta tavaran palauttamista, jos tavaran hinta verkkokaupassa on virheestä johtuen ilmoitettu huomattavasti alle tavaran markkinahinnan.

6. VALITUSTEN TEKEMINEN

6.myyjä on vastuussa asiakkaalle myydyn tavaran virheestä tai puutteesta, joka oli olemassa toimitushetkellä ja joka ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran toimittamisesta ostajalle. Yhden vuoden ajan siitä, kun tavarat on toimitettu asiakkaalle, virheen oletetaan olleen olemassa toimitushetkellä. Myyjän vastuulla on kumota tämä olettamus.

6.2. Asiakkaalla on oikeus ottaa yhteyttä Myyjään viimeistään kahden kuukauden kuluessa vian ilmetessä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@salonshop.ee tai soittamalla numeroon +372 677 7328

6.3. Myyjä ei vastaa tavaran asiakkaalle toimittamisen jälkeen ilmenevistä virheistä.

6.4. Jos verkkokaupasta ostetuissa tavaroissa on vikoja, joista Myyjä on vastuussa, Myyjä korjaa tai vaihtaa vialliset tavarat. Jos tavaroita ei voida korjata tai korvata, Myyjä palauttaa Asiakkaalle kaikki kauppasopimukseen liittyvät kulut.

6.5. Elinkeinonharjoittajan on vastattava kuluttajan valitukseen kirjallisesti tai kirjallisesti toistettavassa muodossa 15 päivän kuluessa.

7. RIITOJEN RATKAISEMINEN

7.1. Jos asiakkaalla on verkkokauppaa koskevia valituksia, ne on lähetettävä sähköpostitse osoitteeseen info@salonshop.ee tai soittamalla numeroon +372 677 7328.

7.2. Jos Asiakas ja Myyjä eivät pääse sopimukseen riidasta, Asiakkaalla on oikeus hakea riidan ratkaisemista tuomioistuimen ulkopuolisella menettelyllä Viron kuluttajansuojaneuvoston kuluttajariitalautakunnalta. Menettelyn ehdot löytyvät ja hakemuksen voi jättää täällä(https://komisjon.ee/et). Kuluttajariitalautakunta on toimivaltainen ratkaisemaan asiakkaan ja myyjän välisestä sopimuksesta johtuvat riidat. Asiakkaan valituksen tutkiminen lautakunnassa on maksutonta.

7.3. Asiakas voi ottaa yhteyttä EU:n kuluttajariitojen ratkaisufoorumiin täällä(https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage).

8. YLIVOIMAINEN ESTE

8.1. Kumpikaan osapuoli ei ole vastuussa toiselle osapuolelle, eikä sen käyttäytymistä katsota näiden ehtojen rikkomiseksi sen vuoksi, että se on viivästynyt tai laiminlyönyt velvollisuuksiensa täyttämisen, jos viivästyksen tai laiminlyönnin syy ei ole ollut sen kohtuullisessa määrin hallittavissa (ylivoimainen este).

9. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYÄ JA EVÄSTEIDEN KÄYTTÖÄ KOSKEVAT EHDOT JA EDELLYTYKSET

9.1. Salonshop Baltic AS:n henkilötietojen rekisterinpitäjä on www.salonshop.ee (jäljempänä: verkkokauppa), jonka virallinen osoite on Valgevase 13 Tallinn 10414, rekisteritunnus 10205387, puhelin +372 677 7328 ja sähköpostiosoite info@salonshop.ee (jäljempänä: myyjä).

10. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

10.1. Asiakkaan Myyjälle antamat henkilötiedot (nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelin) tallennetaan verkkokaupan tietokantaan, ja niitä käytetään myyntisopimuksen täyttämiseen, palvelujen jatkokehittämiseen ja personointiin. Asiakkaan antamia henkilötietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille, paitsi jos Asiakkaan valitsema tilauksen toimitustapa sitä edellyttää ja jos laissa niin säädetään.

10.2. Myyjä on henkilötietojen rekisterinpitäjä, joka siirtää maksujen suorittamiseksi tarvittavat henkilötiedot käsittelijälle Montonio Finance UAB. Salattu tiedonsiirto pankkien kanssa ostoksia maksettaessa takaa asiakkaan henkilökohtaisten pankkitietojen turvallisuuden, eivätkä ne ole Myyjän saatavilla.

10.3. Myyjä pidättää itsellään oikeuden lähettää Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen tietoja Myyjän ja sen yhteistyökumppaneiden uusista tuotteista ja myynninedistämistarjouksista vain, jos Asiakas on ilmaissut halunsa saada tällaisia tietoja ja ilmoittanut haluavansa vastaanottaa suoramainontailmoituksia.

10.4. Asiakas voi milloin tahansa kieltäytyä vastaanottamasta suoria sähköposti-ilmoituksia ilmoittamalla siitä Myyjälle sähköpostitse tai noudattamalla tarjouksen sisältävässä sähköpostiviestissä annettuja ohjeita.

11. HENKILÖTIETOJEN POISTAMINEN JA RIITOJEN RATKAISEMINEN

11.1. Pyytääksesi henkilötietojesi poistamista sinun on otettava yhteyttä Myyjään sähköpostitse osoitteeseen info@salonshop.ee. Poistopyyntöön vastataan viimeistään 7 päivän kuluessa. Pyynnön vahvistamisen jälkeen henkilötiedot poistetaan, ellei niiden säilyttämiseen ole oikeutettua tarvetta.

11.henkilötietojen käsittelyyn liittyvissä riitatapauksissa Asiakkaalla on oikeus ottaa yhteyttä Myyjään sähköpostitse osoitteeseen info@salonshop.ee tai ottaa yhteyttä tietosuojavaltuutettuun(https://www.aki.ee/et) tai tuomioistuimiin.

12. EVÄSTEET

12.1. Verkkokauppa käyttää evästeitä paremman käyttäjäkokemuksen varmistamiseksi. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka selain tallentaa automaattisesti asiakkaan käyttämään laitteeseen. Evästeiden avulla kerätään tietoa siitä, miten Asiakas käyttää verkkokauppaa.

12.2. Verkkokaupassa käytetään istuntoevästejä ja pysyviä evästeitä.

12.3. Asiakkaan katsotaan hyväksyneen evästeet, jos evästeet on otettu käyttöön hänen selaimensa asetuksissa.

12.4. Asiakas voi poistaa ja/tai estää laitteisiinsa tallennetut evästeet muuttamalla selaimensa asiaankuuluvia asetuksia. Jos evästeitä ei käytetä, verkkokaupan toiminnallisuus voi olla rajoitettu.

12.5. Evästeiden lisäksi verkkokauppa kerää ja analysoi anonyymejä verkkotilastoja pikselitunnisteiden ja Google Analytics -analyysiohjelmiston työkalujen avulla.

Nämä ehdot ovat voimassa 01.12.2021 alkaen.